Kokouspalkkioaloite

Valtuustoaloite

Ikaalisten Perussuomalaiset esittää kaupunginvaltuustolle aloitteen, joilla leikataan luottamustoimissa olevien henkilöiden palkkioita nykyistä puolta pienemmäksi. Kokouspalkkiot, matkakorvaukset ja muut palkkiot, mitä luottamushenkilöille maksetaan, tulee kaupungin yleisen säästöohjelman hengen mukaisesti myös osallistua kulujen säästöön omalla esimerkillä. Tuskin kukaan hoitaa luottamustoimeaan rahapalkkion vuoksi, haluamme että ihmiset ovat kiinnostuneita aidosti asiapainotteisesta toiminnasta.

On moraalisesti oikein, että koko kaupungin henkilöstö sitoutuu säästötalkoisiin, joten myös luottamushenkilöiden on kannettava vastuunsa. Haluamme virkamiesten laskevan paljonko tämä toimi tuo säästöä ja miten siihen suhtautuvat kaupungin eri henkilöstöryhmät.

Valtuustoaloitteen takarajaksi asetamme syyskuun lopun 2013. Haluamme, että uutta budjettia valmisteltaessa viimeistään otetaan huomioon luottamushenkilöiden palkkioiden leikkaaminen noin puolella nykyisestä.

Ikaalisissa 20.5.2013

Ari Heiska Aimo Jyräkoski