Ikaalisten Perussuomalaisten yhteisiä teemoja kunnallisvaalissa

Elinkeinopolitiikka

Elinkeinoyhtiötä kohtaan on epäluottamusta, joka pitää tulevalla valtuustokaudella korjata. Tämä edellyttää radikaaleja muutoksia sen toimintaan.

Yrittäjien, elinkeinoyhtiön ja kaupungin päättäjien välinen luottamus on palautettava. Vuorovaikuksellisuus pitää nostaa uudelle tasolle. Tämä edellyttää kaikilta osapuolilta yhteistä strategiaa, miten Ikaalista tulee kehittää.

Ikaalisissa elinkeinoyhtiö suorittu kilpailuttamatta pintamaan kuorinnan niin sanotussa liikenneaseman tontissa. Laki tosin sallii alle 30 000 euron urakat ilman kilpailutusta, Juuri kaupungin elinkeinoyhtiön luulisi kohtelevan kaikkia yrittäjiä tasapuolisesti ja toimivan reilusti sekä linjakkaasti kilpailuttamalla myös raja-arvot alittavan urakan. Useat maanrakennus- ja muut yrittäjät jäivät jälleen kummastelemaan elinkeinoyhtiön toimintaa, jossa suositaan muutamia yrittäjiä muiden kustannuksella. Pelinsääntöjen tulee olla reiluja ja tasapuolisia kaikille.

Toivolansaari

Ikaalisten Perusuomalaiset ovat yksimielisesti sen takana, että vanhustenhuolto järjestetään Toivolansaaressa omana toimintana kuten tähänkin asti. Soten myötä toiminta siirtyy liikkeenluovutuksena maakunnalle ja he jatkavat työtä siitä.

Leirintäalueen haluamme pois kunnan elinkeinoyhtiön hoidosta yrittäjävetoiseksi. Yrittäjävetoisena alue kehittyisi ympäri vuoden toimivaksi alueeksi niin kuntalaisten kuin matkailijoiden virkistyskeitaaksi. Haluamme avoimen kilpailutuksen ja kehityshaluisen yrittäjän leirintäalueelle.

Avoin päätöksenteko

Lain noudattaminen ja hyvä hallintotapa ei ole aina selvää Ikaalilaisille valtuutetuille. Toivomme tähän muutosta seuraavalla vaalikaudella. Päätöksenteko pitää saada avoimemmaksi ja demokraattisemmaksi. Toivomme lisää keskustelutilaisuuksia niin kuntalaisten kanssa kuin valtuutettujen välisiä. Päätöksenteon pitää palvella kuntalaisia ja kaikki palvelut pitää olla kuntalaislähtöisiä. Tämä tarkoittaa ajattelutavan muutosta. Valtuutettujen pitää olla kuntalaisia varten, eikä toisinpäin.

Kirjoitettu 28.3.2017